cause i've been trying to forgive and now i'm trying to forget

hej kompisar!
 
idag blev jag tvungen att stanna hemma eftersom att jag inte hade några nycklar att låsa med. smartass-hanna hade glömt sina i skolan och smartass-hannas älskade syster glömde att lämna sina så att smartass-hanna kunde gå till skolan med en låst dörr efter sig.
i alla fulla fall spelade det inte så stor roll, jag började titta på Marco Polo som jag nu gått och kärat ner mig i. snubben är skitsnygg och hela serien går i Game of Thrones-andan. vilket jag uppskattar starkt.
 
borde plugga men har inget plugg-flow. har ett stort prov på måndag och känner mig inte redo över huvud taget. men men, det löser sig alltid att plugga som satan två-tre dagar innan. inte alltid, men oftast. jag hoppas att det gör det denna gång. behöver få bra betyg haha...
 
rummet är städat men jag känner mig inte städad. är alldeles för rastlös nu när jag har gått över två dagar från mitt jullov. jag borde börja plugga som en galning men istället tittar jag fortfarande på serier. äter och läser böcker. det är väl normalt i guess men blir så otroligt störd eftersom att jag inte vågar låta stressen skölja sig över mig.
vill inte tänka på att jag har en massa att skriva till gymnasiearbetet trots att jag skrev en del i söndags. det räcker liksom inte. vill ha klart allting nu.
 
jag tänkte på det förut. hur skönt det skulle vara, att bara kunna allt. jag vill utbilda mig till psykolog men jag är rädd att jag inte kommer kunna nå intagningspoängen. det skrämmer mig så jävla mycket. att jag inte är tillräcklig. men förstår ni vad skönt det skulle vara om man bara kunde allt det här. att man vid en viss ålder blir tilldelad ett yrke som verkar passa en och så kan man allting som krävs. om vi bortser från det där att man egentligen inte har den friheten som vi har idag, att man har möjligheten att utbilda sig till vad som helst, arbeta med nästan vad som helst. alltså att man bara kan allt, sådär snabbt. förstår ni hur skönt det skulle vara att slippa stressa över ens betyg innan man ens sökt in till en utbildning. eller att man måste plugga till en viss utbildning i fem år. mmmm...
 
imorgon har jag en riktig skoldag och börjar 0850. är inte tagg på att gå upp kvart över sju men är tagg på att få lämna huset på riktigt. och denna gång behöver jag inte oroa mig för att nån inte kommer kunna låsa dörren haha. plus att becc fick tillbaka mina nycklar idag. puuh, annars hade stressen verkligen sköljt över mig. som en tsunami.
 
ska överväga tanken att plugga lite. vi får se.
 
puuss
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype