Bästa jullovet

Jobb och afterworks
Jag har jobbat en hel del på lovet. Känns sjukt najs att veta att pengarna kommer att rulla in precis innan man dra till Barcelona, så det var värt att jobba! Vissa dagar mötte jag upp gänget efter jobbet för bland annat ölkväll, film och massa chill. Lite julklappshandling med syster blev det också!
 
 
Julafton
Julafton firades med min lilla mysiga familj i år. Vi handlade julmat och vår lilla thaigran hahaha. Kollade Kalle Anka och åt julmaten i tre omgångar med powernaps emellan. Sedan blev det julklappsöppning och VS-fasionshow. En annorlunda men supermysig jul!
 
 
Utgång och hemmafester
På juldagen blev det utgång med Emma, Ida och Becca. Hällde i mig en drink och några shots på en kvart innan vi drog till Magenta där det var ganska dött när vi kom så det blev några cider till. Plötsligt var det fullt med människor men då var jag helt borta, hahahha, tur att jag hade Emma som tog hand om mig. Inte bästa utgången kan man säga, men det var ändå ganska kul :D
 
Lördagen blev det lokalfest då Affis kompis fyllde 18. Dansade till musik vi inte brukar dansa till men jag tyckte det var kul. Jag och Tanz stannade dock inte så länge. Vi tog bussen till Max där han styrde en fest. Dansade ännu mer och hade kul tills vi fick reda på att massa saker blev stulna. Kvällen slutade på bästa sätt med pommes frites och massa skratt.
 
På söndagen styrde Max en till fest men den här gången med bara människor vi kände, nästan. Bästa vänner och bekanta. Dans och krök. En stulen plattång (whaaat?!) Tyckte festerna blev riktigt lyckade om man bortse från de dåliga och onödiga sakerna som hände. Jag hade i alla fall riktigt roligt! Men lika kul var det inte på jobbet dagen efter.. 
 
 
Nyår
Bestämde mig dagen innan nyårsafton att åka till landet och fira nyår där med Tanz och Vilmers släkt. Det var så himla skönt att slippa den där nyårstressen som man alltid har på nyår. Det blev champange, god mat, vin, en massa smällare och fulla farbröder. Dock saknade jag alla andra kompisar och familjen men de hade det bra de med. 
 
Nyårsdagen bestod av hockey, snöbollskrig i badkläder, bastu och ännu en god middag med mojito och vin. Det är alltid lika mysigt att vara på landet och den här gången jag fick vila ut ordentligt. Morgonen efter tog jag bussen direkt till jobbet och tjänade lite pengar :)
 
 
Kryssning
En spontankryssning som kostade oss 20 kronor per skalle. Åtta piratkaptener på ett stort skepp. Inte vanliga pirater utan kaptener. Vi dansade inte i en stor ring som jag förväntade mig utan alla var lite utspridda överallt. Vissa på dansgolvet, vissa på sofforna och vissa på däcken. En sak hade vi alla gemensamt, vi var fulla. När man inte har någonstans att ta vägen kan det bli lite bråk och tjafs men det känns som allt alltid löser sig. Av det jag kommer ihåg var det i alla fall massa krök, dans, haff, deeptalks, tjafs, slagsmål, gameshow, livemusik, bandy med ett skönt bajengäng, godis, spel, en sunkig hytt och alldeles för lite sömn. Svårt att sätta ord om vad jag tycker om resan men jag tror innerst inne att jag hade kul som jag alltid har med mina sju piratkaptener.
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype