Det här med att plugga

 
Nu ska jag plugga matte. Kom att tänka på att de flesta i vår ålder verkligen har svårt att börja plugga påriktigt. Det svåraste för mig är att verkligen sätta mig ned och fokusera. Motivationen finns liksom inte där! Här är några punkter jag radat upp som funkar för mig. Hoppas dom funkar! 
 
* Koka en kopp av ditt favoritte att ha bredvid.
 
* Lägg fram allt du behöver snyggt på ett bord, Pennor/Papper/böcker osv. Det är mycket skönare att ha allting framför sig, annars är det lätt att man blir förvirrad och lätt trött!
 
* Detta är viktigt!! Plugga INTE på sängen eller soffan (somjagbrukargöra). Plugga vid ett riktigt bord där du håller ryggen rak.
 
* Lägg ifrån dig mobilen!
 
* Innan du sätter igång! Sätt på dig mysiga kläder! Jag brukar sätta på mig mjukisdress + tofflor och sätta upp håret i en bulle!
 
* Studera i bra ljus/lampa.
 
* Ta mindre pauser mellan pluggandet.
 
* Om man pluggar på datan brukar jag alltid sätta på skön musik på spotify. Brukar faktiskt funka att lyssna på musik medans man pluggar!
 
* Detta må vara lite töntigt men jag tror faktiskt att något i vårt huvud hjälper oss att plugga bättre då vi har snygga anteckningsblock, gulliga överstykningspennor, matchande suddigum osv.
 
* Ha pluggdagar med kompisar! Då kan man t.e.x laga god brunch eller någon slags fika och ha en hel pluggdag tillsamans och peppa varandra! (ochflamsaruntliteochvaraokoncetrerad)
 
* Ta ett djupt andetag innan du ska börja plugga och tänk "Get your shit together"!! Sommaren är snart här! (Dåmåstemanbörjaoroasigförandrasakersomattsökajobb
 


hivvenation    •     •  

Svårt ;((((










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype