Du och jag vi ser världen i samma nyans.

 
Ligger i sängen 07.53,alarmet går 7 minuter efter.Jag låter det entoniga ljudet eka i mina öron ett tag och sedan stänger jag av det.Struntar än en gång att ta mig till skolan.Vet inte varför men jag har inte lust längre. Visst klarar jag mig tills studenten men min skola suger.Och jag önskar jag kunde säga att jag gillar min klass men det kan jag inte.
 
Har ett stort prov idag men det skiter jag också i.Jag förstår inte varför jag är så omotiverad.Tycker inte om lärarna och har brist på kunskap då jag inte pluggar ordentligt.Det brukar ju inte vara såhär.Jag brukar inte vara såhär.Aja, efter lovet ska jag ta tag i saker.Jag klarade trots allt matteprovet.
 
Nog pratat om skolan.Har ni tänkt på en sak? Det känns som att människor i stockholm är så rädda för att prata med andra främlingar.Varför då?T.ex. i tunnelbanan sätter man sig i en tom fyra istället för med nån annan och man gör allt för att inte hamna bredvid någon. Har ni tänkt på att om nån börjar prata med dig så skulle väl alla anta att denne hade druckit eller inte var frisk i hjärnan!Man tänker ju aldrig att åh hon pratar med en främling för att va trevlig.Varför ska det vara så? 
 
Jag sätter mig ocskå vid en tom fyra även om det på andra sidan sitter en ensam gumma och jag har tyvärr inte svaret på varför jag och alla andra gör så.Kanske är vi rädda.Jag tror vi är rädda för nästan allt.För vad andra ska tycka osvosv.När jag var i göteborg blev jag förvånad över hur vänliga och trevliga alla var.Personligheterna var starka och alla var liksom öppna med varandra. Folk hälsade på mig.Hjälpte gamla tanter och hade liksom ett leende på läpparna.Jag undrar vad som gör att stockholmare lever i en grå värld med frusna själar och stressade ansikten.När man kliver in på en spårvagn i Göteborg möts man med värme och leenden och skratt och t.o.m sång.När man kliver på en tunnelbana i Stockholm sitter alla med hörlurar i öronen och varenda en tittar ner i knät på sin iphone.Sedan sätter man sig ned och gör samma sak.
 
//TANZILA











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype