tradition

Enlingt den midsommartraditionen ska barn och ogifta kvinnor plocka sju, eller nio, sorters blommor, helst vid ett vägskäl, klättra över nio gärdesgårdar och lyckas man sedan somna utan att yppa ett ord lär man i drömmen kunna se sin tillkommande.
 
Jag hade sju sorters blommor under min kudde igår natt men tyvärr så såg jag ingen... jag tror att det är för att mina blommor är från folks trädgårdar och jag hade ingen aning om att man ska klättra över gärdesgårdar (vafan är det ens?) hahahaha! Äh, jag kan försöka igen nästa år! om jag inte har hittat min tillkommande redan nu.. aaah!
 
jaaa, det var lite info om en midsommartraditiom ;) Ni tjejer kan ju också testa nästa år om ni inte redan visste.
~Gamm
 
mina vacka blommor











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype