PMS - något som gör att en kvinna inte vill vara en kvinna. Inte jag i alla fall.

PMS
Eller PreMenstruellt Syndrom som det då heter med finare ord, är något jag fullkomligt hatar.
Och ni vet, hata är ju ett starkt ord men om ni som inte går igenom denna process skulle veta hur det känns för oss som verkligen gör det, då skulle ni hålla med.

Den brutala mensvärken som tar alla ens krafter och tänketid. Den är nog den värsta.
Jag menar, åsynen vid lite ketchup i lillbyxan är väl inte så farligt. Kanske första gången man ser det och fattar att man löper som en galen hund, ja då kanske det är lite läskigt. Det är ju så nytt då, man har fått höra talas om den men sedan när det väl händer är man inte alls beredd.

Jag fick min i femman, vilket kanske var bra för jag är van nu men jag skulle gärna väntat ett år till så att jag kunnat njuta av de fria åren jag hade kvar som "liten", haha!

Vad mensen hindrar mig från att göra när jag som mest behöver det:
  1. Bada. Bada varmt och skönt. Eller kallt och behagligt. Vinter som sommar. Fast det funkar ju att stoppa upp en liten propp så att inget smuts kommer in men alltså, jag är inte mogen än. Haha...
  2. Umgås normalt den första dagen man får under perioden. Det blir ett konstans sängliggande och jämrande för att det verkligen tar kål på en.
  3. Mitt humör. Att ha ett sisådär normalt glatt humör. Men när jag har PMS vill jag döda folk runt omkring mig hela tiden. Säger de något irriterande eller andas de för högt tar jag fram min lufthagelbössa och skjuter sönder dem.
  4. DEN TAR JU ALDRIG SLUT HELLER. JAG MÅSTE HA EN BLÖJA PÅ MIG HELA TIDEN. SNÄLLA GUD, VARFÖR INGET ANNAT? jag vet jag vet. åh ett tecken på att du kan bli på smällen osv men det är jag inte glad över när jag är 15 (snart 16) år eller hur? jag härjar inte omkring och fixar småbarn nu.

Aja nu ska jag titta på Gossip Girl.

 

xoxo

Hanna

 












Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype