Betonglagda ängar och frusna själar.

Går på tunnelbanan mot Hagsätra och hoppar av efter en station någon gång under våren.Rättar till halsduken och går den 10 minuters långa vägen som jag kan utantill.Blattarna från 8:an röker vid bänkarna och UteliggarTed rotar i papperskorgen och pratar för sig själv.Första dagen på året som solen ger lite värme och jag blundar och fångar värmen i ansiktet.Rättar till de lite förstora hörlurarna och höjer volymen för att inte missa den bästa biten av "Du är snart där" av Håkan.Jag fortsätter förbi höghusen och och förbi tunneln.Ler för mig själv och förlänger mina steg.Förbi dagiset och så snart framme tänker jag.Gruset ligger kvar och jag tänker på när Rasmus berättade om sin far som hade ring och sagt att gruset måste bort så att man skulle kunna skatea.Skrattar högt och sparkar bort några stenar,en lärare från skolan går förbi men jag bryr mig inte.För hon röker med grått hår och jag skrattar.
Hoppas han har gjort oboy,vi brukade dricka oboy tillsamans,men det var mest på vintern.
Öppnar dörren utan att plinga på,får av mig skorna i hans hall och får en kram som luktar landet och oboy.
 
Åh det är ju vår snart,vilket betyder att det är sommar snart.♥
 
//TANZILA











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype