Vita vindkraftverk

 
Vita vindkraftverk reser sig mot himlen från gröna ängar som sträcker sig så långt ögat kan se. Granskogar omger din kropp och själ. Det doftar barr och mossa. Vinden fångar ditt hår och solen lyser in mellan grenarna. Jag tänker att den här stunden är den bästa i mitt liv. Ensam i en skog, med en bok och ett par stövlar. Jag går så långt in i skogen jag kan medan jag hör bäcken porla och fåglarna sjunga till en sång jag aldrig hört förut. Allt är för bra. 
 
Tyvärr tar skogen slut vid den stora vägen där bilar åker fram och tillbaka. På en sekund går allt från att ha varit harmoniskt till att moln kommer i vägen för solen. Det fick mig att tänka på att hur jag än drömmer mig iväg i denna värld kommer verkligheten alltid hinna ikapp. Det är bara så det är. Det var ingen som sa att det skulle bli så jobbigt att fylla 19 och försöka ta studenten. Ingen.
 
Avslutar inlägget med något Alexander Juneblad skulle säga "Skogens andar leder mig"
 
Funderar btw på en ny tattoo, spännande!











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype