Känn ingen sorg

 

 Vi brukade sitta uppe och prata. Du låg i din säng och jag satt på golvet och målade mina naglar. Långa sommarnätter. Fönstret är öppet och en svag vind blåser varmt in i rummet. Fåglarna är vakna och solen börjar gå upp. Jag målar mina naglar svarta, så som jag gör varenda gång och du ligger där och nynnar på en låt med sömnlösa ögon.Du frågar om jag vill ha mer saft och jag svarar att ja det vill jag. 

 

Vi är inte gjorda för skolan. Vi är gjorda för långa, ljusa sommarnätter, vi är gjorda för äventyr och rödvin. Vi är gjorda för skratt och lycka, dans och hopp. Vi är gjorda för att leva.

 

Jag vill någon gång i mit liv få höra att jag är duktig i skolan. Tyvärr kommer jag aldrig få höra det. För jag har gett upp. Jag har gett upp påriktigt. Istället för att ta åt mig när Annika säger att gymnasiearbetet ska in och istället för att inse att man kanske inte kommer vara behörig till någon högskola så drömmer jag mig iväg. Jag drömmer om sommaren. Jag köper sommarskor och tittar efter klänningar. Jag vill just nu i detta ögonblick sitta i shorts och t-shirt på min gård och läsa en bok. Jag vill inte tänka längre. Jag vill inte ha den där klumpen i magen vart jag än går. Som Håkan skulle sagt, "Ta mig till kärlek,ta mig till dans, ge mig nåt som tar mig någonstans."



hivvenation    •     •  

men ew min lärare heter också annika!!fy för annikor (ankor)










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype