jag vet inte hur man gör längre

Befinner mig just nu i Falun hemma hos min underbara mormor.
Sitter vid hennes matbord inne i köket och känner lukten av middagen vi snart ska äta. Är egentligen inte hungrig, vi drack té och åt sockerkaka när vi kom hit men man lyckas alltid trycka i sig hennes mat och samtidigt tycka att det är så satans gott.
 
Min förkylning har börjat ta över min kropp, trodde först att min systers magsjuka smittat mig men nej, jag har istället dragit på mig en dunderförkylning. Det är väl ändå under den här perioden som man ska vara sjuk, på höstlov osv.
 
Igår träffade jag Becca, Olof, Lucas och Oscar. Vi fikade först i Gamla Stan och sedan begav vi oss hem till Olof utan Becca som skulle äta middag med sin pojkvän.
Jag tycker om mina killkompisar, aka pojkvänner. Tycker om att sitta och lyssna på deras samtal om saker jag inte har någon alls koll på och smygskratta för att allt är så bisarrt. Hur de tänker och hur jag tänker och hur lika men olika vi ändå är. Jaa, tycker om mina pojkvänner.
Vi åt pizza, skrattade så att vi ibland fick ont i magen och spelade kort. Vann överlägset men kastade korten på dem när de försökte "lära" mig vänd tian som jag en gång kunde men inte längre kan. Den här dåliga egenskapen att vara en sablans vinnarskalle men samtidigt hata att förlora. Eller aa, förlora och förlora men inte förstå sig på spelet så att man förlorar.
Tycker om att krama mina pojkvänner för de är gosiga och varma och luktar ibland gott. Vi pratar massa skit och låtsas om att vi ska slåss på Rådmansgatans tunnelbaneperrong.
 
Idag drog vi alltså upp till Falun, ett kallare väder och en mysigare tystnad.
Är trött, lite halv förvirrad i mitt egna liv och tråkigt förkyld. 
Måste börja skriva på min religionsinlämning och läsa klart häftet till ett seminarium och kultur och identitet.
Pruttilutt.
 
pusss
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype