locked out of heaven

Hey buddies!
 
Försöker fortfartande inse att jag går i skolan och att detta är mitt sista år. För mig är det fortfarande en ren självklarhet att jag ska fortsätta gå på Bromma Gymnasium med mina älskade vänner och min efterblivna klass i all evighet. Jag antar att den livsbilden jag har kommer gå i tusen bitar när jag tar studenten och ramlar ut, packad och glad, genom skolentrén och möter alla familjer som står och väntar mig och resten av alla mina 96-kompisar.
 
Jobbade med min kära Rebecca i fredags på en skön kräftskiva. Vi lassade upp tusenmånga kräftor och lyssnade på de allt för dragna vuxna som sjöng från sina allsång-häften och slukade kräftorna som hungriga vargar. Hoppas att jag inte blir så när jag blir stor. Jag kommer nog bli så, det blir liksom framtvingat. 
Men det var mys att stå och titta ut genom vårat lilla fönster i köket och se hur mörkret föll över vattnet utanför och husens upplysta fönster speglades i det. Det är en av de många saker som jag uppskattar med att bo vid vattnet. Sen finns det många negativa saker också men det är inget jag behöver rabbla upp nu. Det kommer senare haha.
 
Igår sov jag länge och hjälpte sedan till med förberedelserna till pappa och jennys fest som de hade senare på kvällen, var däremot inte bjuden så jag stack hem till mamma och myste med Love och tittade på The other woman och en massa True Blood-avsnitt samtidigt som jag mumsade på godis som sen fick mig att må illa. Har tyvärr fått min fars känsliga mage, booyah.
 
Idag stannade jag kvar hos mamma tills två-tre kanske och sedan blev jag skjutsad till pappa. Så nu är jag alltså belägen i källaren och ska snart fixa mina kläder och städa lite i rummet.
 
Man blir så rastlös av att gå i skolan och inte ha något att göra efteråt. Det är liksom en självklarhet att ha något som tynger en på axlarna när man väl går i skolan men nu de två första dagarna har vi bara haft introduktion i alla kurserna så har inget alls att göra. Det är störande men skönt.
 
Oh well, ska handla med pappa och köpa lite anteckningsblock för jag vill inte sitta och anteckna på min dator i vissa kurser. Tycker det är skönare att anteckna för hand.
 
Hoppas att alla har fått en skön skolstart!
 
puusss
 
(bilder snodda från AlvaminSalva)
(bild snodd av Becca)











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype