ordbajs om saker jag tycker om, vad sägs?

Innan jag börjar min pluggdag, som startas klockan 12.00 cirkus, ska jag skriva om saker som jag älskar och varför jag älskar dem. I skrivande stund fick jag världens bästa känsla för att jag hade sådan stor lust att beskriva sådant som får mitt hjärta att pumpa lite hårdare och kroppen att må lite bättre.
 
Något som toppar min lista har och kommer alltid att vara Harry Potter. Ni som läst denna blogg ett tag har nog en vag uppfattning om att jag tycker om Harry Potter helt ok mycket. Men alltså, jag är schysst mot er för annars skulle detta vara en Harry Potter-blogg på riktigt. Headern skulle inte vara fin och mys-vänlig utan det skulle vara bilder från HP och bakgrunden skulle vara alldeles magisk och fin. Förstår ni? Alltså det enda jag skulle prata om skulle varit min tråkiga vardag och hur jag gick till skolan med soundtracket från HP, vilket jag har valt att inte göra eftersom att jag då skulle gå på bussen och råka skrika WINGARDIUM LEVIOSA i mitt hp-mode, fattar ni?
(alltså denna bild ahahahahha vad gör jag....)
 
Ok... Jag dyrkar J.K. Rowling. Verkligen verkligen verkligen. FÖRSTÅR NI hur man kan ha en sådan fantasi och samtidigt vara så jävla smart att i sista boken kunna koppla ihop allt så att man nästan bajsar på sig av frustration och fascination. Nej ni kanske inte förstår eftersom att ni har valt att bara titta på filmerna och tyckt att jo ja de har väl varit bra. Bad choice bad choice. Ni har inte levt ett riktigt liv om ni inte har läst böckerna. FILMERNA går inte upp till hur bra böckerna. Det är så mycket som inte kommer med som man så gärna vill se. Jag kommer inte ihåg något nu men gaah?!?!? Det är precis som alla andra böcker som görs till filmer, att vissa delar inte kommer med som om ni till exempel har läst The Fault In Our Stars eller The Hungergames, ja då förstår ni nog.
 
Men, min kärlek till Harry Potter går inte att ta bort. Jag älskar böckerna och filmerna som en galning. Alltså filmerna är så bra och de målar upp det så grymt bra!! Tåget, slottet, förbjudna skogen, azkaban, gringotts, familjen weasleys hus, KARAKTÄRERNA MY GOD. Jag älskar verkligen Harry Potters karaktärer i filmen. Underbara är dem, och jag älskar hur man får följa dem i filmerna. Inte bara Harry Potter, obviously, utan Fred och George, Dumbledore, Lupin osvosv.
 
Jag har gått och blivit totalförälskad i filmernas soundtrack de sista månaderna av förra året och just nu lyssnar jag på det och gah. Det har blivit min pluggmusik. Det ger mig världens flow, det är som att man sitter i biblioteket på Hogwarts, med flygande böcker över sitt huvud, och pluggar till sitt jävla samhällsprov i Bromma Gymnasium??!! Så känner jag i alla fall. Ni borde prova. Prova om ni känner igen låtarna i nån scen utan att titta på låtens titel. Älskar det.
 
Det finns så mycket mer jag kan skriva men ska vara schysst mot de andra sakerna jag tycker om och gå vidare. 
 
Något annat som jag tycker om väldigt mycket är England. Tyckte om England innan jag började läsa Harry Potter men HP har bidragit lite mer nu. Schh inge mer HP nu.. Herregud det går nästan inte.
 
Ni vet landet England? A jo de flesta har nog varit där, eller åtminstone London. Jag totalälskar London, en av mina favoritstäder. Allt är bra där; shoppingen, arkitekturen, folket, musiken, maten, naturen, taxi-bilarna etcetc.
 
Men har ni någonsin varit utanför London? Nä? Ok, för då har ni verkligen missat något. 
Utanför London med sina höghus och folk som ständigt går och talar i sina mobiler finns det riktig fet jävla gröndska. Om jag ber er att tänka er en engelsk trädgård vad tänker ni på då?
 
...
 
 
...typ så är det också. Och just detta älskar jag. Att åka i en hyrbil genom en del av England är hur mysigt och fint som helst. Att sedan stanna en snabbis på en mack för att köpa en macka och dricka som lite äckligt godis och få lyssna på personernas brittiska dialekt är det bästa. Jag valde den brittiska dialekten när jag pratar engelska för att jag tycker att den är så otroligt skön att lyssna på. Det är den riktiga engelskan. I vissa delar av england kan man inte ens förså vad de säger för att deras engelska dialekt är så satans grov och sluddrig, hahaha skrattade som en galning när Pappa och Jenny pratade med en trädgårsmästare på 50+ som pratade om blommorna de hade som inte överlevt och de hade jättesvårt att förstå hans engelska på grund av att hans dialekt var skitsluddrig.
 
Well well cykelställ. Naturen, de små stugorna som man dricka té och äta scones med clotted cream och jam på, människorna med deras brittiska dialekt, tjejerna i min och sofias ålder som springer runt i svarta leggins, vans och strumpor med späts där uppe som bebisar har och killar som sitter på pubar och super som svin ja.. i like it, vill flytta dit någon gång.
 
Ok detta var ett smakprov på min sköna ordbajsning över något som jag tycker om. Jag hade alldeles för kort tid att skriva om mer så det fick bli detta. Självklart att HP skrevs om först. Detta är ingen lista. Men HP kommer alltid att gå först. No matter what.
 
puuusss


hivvenation    •     •  

jaaaaaaa hp forever♡♡♡♡










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype