Januari

 
Har låtit snö smälta mellan mina fingrar, har druckit cider mojito och vin. Har Kört barnlekar i bastun och sprungit ut i bikini och haft snöbollskrig.
 
Det nya året säger mig ingenting. Jag har inga förväntningar. Jag vill bara ta allting som det kommer för annars orkar jag inte med allt.
 
So were the fuck do we go from here? Står verkligen inte på ruta 1 och kan verkligen inte börja om från början, en clean start som alla säger. Det går liksom inte när man har så mycket skit kvar från 2014. Mina tårar har slutat smaka salt. Vill inte gråta mer det här året. Vill vara bra i skolan, det vill jag verkligen. Jag vill inte att ens tonnårsliv endast ska handla om att festa,ha bra betyg osvosv. De senaste dagarna ha jag tänkt mycket på att åka upp till Norrland eller Falun, vartsomhelst med mycket skog och campa. Jag ska läsa jättemycket om hajklivet, lära mig fiska och om olika bär och växter, ta med allt jag behöver och dra långt ifrån stan. Kanske över en vecka eller så. Helt plötsligt ska jag bara försvinna från allt och dofta barr och sjunga med fåglar,lufsa runt i stövlar och känna på mossa. Där ska jag sitta och skriva min bok, vara smutsig, bada naken i bäckar och bara tänka. Kanske gör det här ensam, eller med någon annan som vill befria sin själ. Vem vet jag kanske blir vän med en björn där uppe!
 
Thats it, mina drömmar är helt enkelt inte stora alls. Jag vill inte ha värsta karriären, starta eget företag eller bli president. Jag vill bara vara och om jag inte bara får vara här i samhället så vill jag faktiskt dra!!
 
Det här kanske låter helt knäppt för er men det är så jävla härligt i mitt huvud. Jag vägrar att tro på det skolan får oss att tro på. Vägrar att tro på deras tro på hur man ska lyckas i livet. Tänk efter. Det finns så himla mycket annat än det här!
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype