_

Jag saknar min mamma. Hon åkte till Bangladesch igår och ska vara borta i två veckor. Hon var tvungen att boka första bästa när hon fick veta att min morfar, alltså hennes pappa låg sjuk. Hon har ju vetat att han har varit sjuk. Men inte såhär. De ringde och sa att han knappt kunde prata och att han bara låg i sängen. Mamma tror att det är sista gången hon får träffa honom..ja innan han dör alltså. 
 
Världen är inte rättvis. Varför ska hennes pappa behöva ligga och lida av samma sjukdom hennes bror gick bort av för några månader sen? Cancer. Hon var inte sig själv när min morbror gick bort och jag undrar hur hon ska klara av det här nu. Och hur ska man som en dotter trösta henne? Lägga en hand på hennes axel och säga att allting kommer gå bra?
 
Istället låser jag in mig på mitt rum medan jag hör svaga snyftningar. Vill inte gå igenom detdär igen. Men hur gör man då? Hur tröstar man någon som mist två viktiga personer? Jag undrar hur det kommer bli när hon kommer hem. Det gör så ont i hjärtat att se sin egen mamma gråta.Jag vill bara att hon ska veta att hon har mig och mina systrar vad som än händer.Jag vill bara att hon ska veta det just nu.


Hanna    •     •   http://teenagelogic.blogg.se

finns inget annat du kan göra att vara med henne finis, visa att trots att hennes kära försvinner så finns du kvar och att allting kommer att ordna sig i slutändan. Livet går nästan ut på att sörja, alla föds för att sen dö. Däremot är det inte samma sak att personen dör pga något annat som skadat den.
Men för att få henne att må bättre ,var stark för henne och bär upp henne tills hon klarar av att stå upp själv! <3










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype