_

Jag sitter med datan på fönsterbrädet,med persiennerna halvt uppdragna så jag kan se människor gå förbi. Just nu är en liten tant påväg in till miljöstugan, kanske ska hon slänga soppor eller kanske ska hon leta efter en gammal kartong att lägga sin döda katt i. Jag tror hon bor själv på den gården mittemot Hivrons. Jag tror att hon bor själv och jag tror att hon brukar stå och röka på balkongen om dagarna. Hon har säkert såndär gammal fin porslin också. Ensamma människor med porsling är nog det sorgligaste som finns. Och det finaste.
 
Jag bor längs upp, ibland när det krampar sådär i hjärtat brukar jag öppna fönstret och kolla ner och fundera över höjden. Sedan brukar jag kolla på min lampa och planera min död.
 
Två scener av min död,planering av: Tanzila Mir:
 
Scen 1. Fönstret
Först öppnar jag fönstret och kollar ner. Funderar över höjden. Sedan hoppar jag in i duschen och rakar benen. Jag tar på mig min finaste känning som är vit.Jag sätter på mig bara den utan trosor eller bh,stänger dörren till mitt rum. Utanför mitt rum hör jag radion spela och min mor steka köttbullar. sätter mig vid fönstret så att benen dinglar utanför. Det ska vara mörkt, en vanlig kväll, kanske en torsdag och sedan håller jag andan och hoppar.
 
Jag vet inte varför men jag stannar alltid vid den delen när jag öppnar fönstret kollar ner och funderar över höjden. Kanske för att det inte är tillräckligt högt.Man skulle nog bara få jävligt ont i kroppen och typ aldrig kunna gå mer.
 
Scen 2. Lampan
Jag hoppar in i ducshen,rakar benen och sedan går jag in på mitt rum och sminkar mig. Jag lyfter ner taklampan så att endast sladden är kvar. Jag ställer mig på en stol virar den två varv runt halsen och sedan håller jag andan,blundar hårt och sparkar till stolen. Och där ska jag hänga, världens vackraste lik. Där ska jag hänga medan vatten droppar från mitt hår.
 
Två scener som jag brukar ligga och tänka på när en liten gubbe stampar med sin käpp i mitt hjärta. Gubben panikångest.
 
Det är ganska hemska tankar. Det kommer aldrig hända mina vänner (var inte oroliga) Det är ju endast tankar och jag är inte ensam om att tänka på sånt. Eller kanske är jag det.
 
Jag gick inte till skolan idag för att färgen på himlen är helt fel och för att jag har två ton snor i hjärnan. Det guldfärgade nagellacket är kvar på tårna frrån nyår.
 
Om jag skulle träffa Håkan Hellström någon gång skulle det vara på en äng och han skulle börja plocka blommor och sätta de i mitt hår,sen skulle jag fråga,
 
Vilken är din favortifärg?
 
Körsbärsröd.
 
Sen skulle han fråga:
 
Din favoritfärg?
 
Och jag skulle svara:
 
Den som slår ut först på våren.
 
Han skulle bli alldeles förbluffad och inte kunna låta bli att utbrista:
 
Oj. Vilken färg är det?
 
Och jag skulle skratta och svara:
 
Whatever colour she wears that day,silly.
 
//TANZILA


hivvenation    •     •  

Varför tar du inte livet av dig med päls på benen min älskade?

Svar: oh darling, Det skulle inte vara en så vacker syn för den som hittade mig
teenagelogic.blogg.se










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype