Julafton

Mitt Julaftonsfirande var väldigt annorlunda i jämförelse med hur vi brukar fira jul. Jag var hos mor med mina syskon och mors vännina och hennes son. Jag gjorde Jansons frestelse alldeles helt själv!!:D Utan reccept dessutom! Är så stolt för den blev supergod;))
 
När jag stod i köket och hackade tomater tittade jag ut mot fönstret en stund och kom att tänka på alla som inte kan fira jul. Alla hemlösa som sitter på gatan och tittar upp på människor som julhandlar. Dom tänker säkert tillbaka till när dom var små och kanske firade jul eller inte. Det är så sorgligt för det blir ju liksom som ett utanförskap när vi gör en så stor grej av det hela. Familjen kärlek och sedan sitter dom där med varken familj eller kärlek. Jag hoppas iallafall att dom på något sätt känner sig glada över att det är jul!
 
Det är roligt för hela gårdagen längtade jag efter att få äta den goda maten, det var verkligen höjdpunkten,MEN sen sitter jag där med min jultallrik och proppar i mig allt på några få minuter. Gissa om jag mådde illa? Så förstörde det där lite, orkade inte äta efterrätten:(.
 
Sedan blev det lite dans och skratt. Vi hade bestämt att inte köpa julklappar till varandra men la familia hade tydligen köpt presenter till mig. Det var inte värsta julklapparna, hade inte önskat mig något men blev ändå glad och lite ledsen eftersom att jag inte hade något att ge.
 
Sedan ringer en full Saga som får mig att gå ut klockan tolv på natten och möta henne. Promenerade hem till henne. Satt på hennes golv med hennes sköna kusiner och fick öl och vin. En liten fylla för mig också. Sedan runt klockan två på natten/morgonen(?) promenerade vi till mig. Satt ute på marken utanför min lägenhet ett tag och pratade och drack öl sedan drack vi rött på mitt rum och sjöng Håkan. 
 
Mina tankar går nu till Saga som trillade på mitt badrumsgolv och spräckte läppen och gjorde sönder tänder lite. Det var lite läskigt när hon väckte mig med blod i ansiktet. Det kommer iallafall gå bra!
 
Imorse tittade vi lite på Pocahontas och Robin Hood och nu har jag städat! Ska på bio ikväll med familjen, tanken var att jag skulle ut efteråt med Emma och Gamm men känner mig inte så taggad, har ont i hela kroppen!
 
Nu blev jag bajsnödig,hejdå!
 
 
 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype