är det bara jag eller flyter det på?

Hej bloggisen.
 (skulle publiceras igår men orkade inte hitta bilder)
Idag var en sådan där dag som startar dåligt och slutar bra.
Till och börja med vaknade jag av en otroligt obekväm vagel i mitt vänstra öga som jag redan kände igår kväll.
Ni som har haft vaglar, ni förstår. Hur man än gör, måste man blinka hela tiden för det kliar trots att man vet att det gör ont när man blinkar. 
Drog min trötta kropp in till toan för och märkte hur magen började värka. Det jag föträngde var att jag hade mens och trodde istället att jag skulle kräkas då jag satt på toaletten lutad på vår lilla hurts. Jag kallsvettades och skakade om de kramper som jag fick i nedre delen av magen och jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Mamma kom in efter ett tag då jag förgäves ropat på henne men sedan lyckats öppna dörren.
La mig på golvet med hennes hjälp och hyperventilerade i en kvart kändes det som. Fick Ipren och tvingade mig i säng där jag låg och vände och vred mig tills den la sig. Märkte hur min andning förändrades under tiden tabletterna började verka och vilken känsla det var att kunna ligga stilla och äntligen somna lugnt utan att hela kroppen skrek av smärta. Har ni haft så ont att ni inte kunnat gråta, well det hade jag i morse. Inget att leka med.
 
Men men nu vet jag på ett ungefär hur det känns att föda barn. Kommer bli skoj.
 
Tappert nog tog jag mig till skolan med en trött och verkande kropp för att göra en liten redovisning med Josse som ängsligt trott att jag skulle lämna henne ensam framför vår lilla franskagrupp. Klarade mig igenom redovisningen och ett kort snack med vår lärare. Vi fick även godis vilket gjorde mig lite piggare.
 
By the way så började det snöa en halvtimme innan jag skulle gå och jag blev superglad för det var verkligen snö som vällde ner och det gjorde så att Stora Mossen såg ut som ett riktigt vinterland, så blev glad när Tanz la upp fina bilder Råckstas vinterland. 
Blev däremot inte så glad när snöflingorna var stora som pingisbollar och gjorde så att jag blev helt dyngsur. Det löste sig på något sätt då Olof fick vara min hårtork när jag bad honom blåsa på mitt hår.
 
Nu är det bara en sak kvar att plugga till, religionsprov om Etik och Moral samt Religion och Vetenskap. Ska bli spännande vilka frågor vi får för det var otroligt kul och spännande att ha de diskussioner vi hade i klassen nu innan provet.
 
Efter det ska jag packa och ta det lugnt. Inse att jag verkligen har lov och att jag sticker till Las Palmas om bara tre dagar.Sjukt sjukt sjukt. 
 
Juste jag skrev aldrig det i mitt senaste inlägg men har äntligen klippt mig!! Blev så nöjd och känner mig lite mognare haha!
 
Hoppas att ni inte haft en lika stressig sista vecka som jag haft och att ni inte har megamensvärk heller. 
 
puuuusss♥
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype