Så ta mitt ord istället för ditt liv.

Du går med tygskor på vintern för att det är sommar under din jacka och i ditt huvud,i ditt hjärta.Du säger att du hatar fisk i skolan men hemma äter du det.Och du vet inte varför du gör det,du bara gör det.Du är glad i skolan men när du kommer hem och innan du ska gå och lägga dig ligger du i sängen och tänker på allt som inte hände dig,jag vet att du inte gråter,men du tänker.Och på morgonen är dina ögon svullna fast du inte har slösat på en enda tår.I tunnelbanan mot Hagsätra kollar du efter mig för du vet vilken vagn jag brukar sitta i,men jag sitter aldrig där längre.Du säger att ditt hår alltid luktar rök,men jag vet hur det luktar honung.Och du säger att det gör ont i hjärtat när när du ser på mig,och jag vet hur du menar,men jag säger att jag inte vet.
Jag vet hur du skriver mitt namn på handleden med en svart penna.Det stora T:et och anzila smått.
 
Du har en drömfångare men drömmer mardrömmar.Jag har en drömfångare,jag drömmer inte alls.Du tycker att du inte ser så bra ut men jag vet hur fin du är när du är nyvaken.Du har det svårt och jag gör ingenting åt saken.
 
Tänk på mig innan du sover och innan du tänker på något sorgligt,eller jag kanske är det sorgliga för dig?
Du har kastat bort örhänget som jag gav dig för du säger att jag krossat ditt hjärta.
 
Så ta mina ord istället för ditt liv.
 
//TANZILA











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype