where do we go frome here, where do we go?

Vaknar tidigt. Vaknar tidigt på grund av hunger och ljuset som tränger sig in genom rullgardinen som inte täcker för fönstret så bra som den borde. Vaknar på grund av tankar, bilder, ljud.
Sofia kommer in i rummet och lägger sig i sin säng. Jag frågar varför hon inte sov här. Hon svarar att hon somnade inne i mammas rum. Det är inte så konstigt. Jag satt framför datorn i två timma och skypeade med Olof efter att jag schasat ut henne.
Skype med Olof är inte som vanliga skypeningar jag brukar göra. Jag och Olof sitter och lyssnar på musik som vi ber varandra att lyssna på. Ibland måste han resa sig upp och vandra genom hela sitt hus för att spela en låt på sitt dåliga piano och då får jag följa med hela vägen dit. Sedan sitter jag och skrattar åt honom när han träffar fel toner och blir sur och börjar om igen.
Just igår hade båda mössa på sig så vi satt och pratade om olika teorier varför folk har mössor på sig. Han säger att folk tror att han försöker vara hippster bara för att han har på sig mössan hela tiden i skolan, fast han bara har den på sig för att det är mysigt.
Jag ska ha på mig min på tisdag bara för att jag är snygg i den. Är jag mysig då eller försöker jag vara hipster? Jag vet inte riktigt...
 
Jag hade inget att göra i min tråkiga säng så här tidigt på dagen, så jag fick en idé om att ta ett skönt bad och kolla på Petty Little Liars. Det är mysigt i alla fall. Eller är det att man försöker vara hipster helt omedvetet? Aja shit the same.
 
Drar en snabbing förbi staden idag för att köpa väska. Mamma försöker övertala mig om att inte göra det eftersom hon tycker det är bättre att köpa den riktiga väskan som jag vill ha NU istället för att jag får den på min födelsedag, men alltså, det tar ju tid att frakta skiten hit från USA eller hur? Eller jag vet inte vart den kommer att komma ifrån om man beställer den från en amerikans hemsida. Aja, måste prata mer om saken med henne. Jag behöver en väska tills nästa vecka och kommande antar jag och vi har ingen bra. Bajs.
 
Puss!
Hanna











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype