Ett regnigt stockholm och två tjocka böcker

Helloooo!
 
I'm home from Stockholms fina huvfudstad och tillbaka i förorten. En liten lättnad sprider sig i kroppen, är omringad av grönt, kottar och grus.
 
Jag hade en grymt bra dag i stan med Tanz och Gamm! Vi drog av vid T-Centralen och strosade omkring i Gallerian en stund. Det var tråkigt... så vi gick ut i duggregnet och sjungpratade med varandra och härmade Tanz nypåhittade skratt.
Vi styrde sedan stegen mot Drottninggatan för att kolla bok/böcker till mig och linser till Tanz. Jag köpte två feta böcker (Harry Potter och den vise sten, hihi, och De Utvalda del 2... Jaa jag gillar att läsa). Så jag gick hela resten av dagen och bar på två tunga böcker i min väska men jag hade en bra dag ändå.
Vi ät yoghurtglass och jag köpte en mössa som såg ut som en elefant i inspiration till Coldplays låt Paradise. Vet inte hur jag tänkte men det var lite roligt i alla fall. Ska ha på mig den hela tiden. Not.
 
SEN! började det spöregna som satan så vi fick idén att titta på bio så vi råsprang till Sergels och fipplade omkring och bestämde oss för att titta på Snow White and the Huntsman som skulle visas en och en halv timme senare. Så vi bokade skiten och satte oss för att vila bort tröttheten. Sedan sken solen igen och vi gick ner för någon gata som jag inte kommer igåg vad den hette och jag köpte en liten present till mamma och ett paraply ifall att. Sverige är oförutsägbart.
 
Filmen var hur grym som helst, grät en skvätt och fick gåshud över hela kroppen i slutet.
 
Vi drog hem trötta och jag gick sedan hela vägen hem för jag orkade inte vänta på bussen i tjugo minuter... Kissnödig och trött gick jag på trötta ben hemåt och ja nu är jag hemma, har inte ätit middag men är i alla fall färdigkissad.
 
Långt inlägg hejhopp!
 
Bilder kommer senare!
 
Puss
Hanna











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype